چگونه يك آرم خوب طراحي كنيم

نكات و آموزش هاي كوتاه گرافيكي

چگونه يك آرم خوب طراحي كنيم

۶ بازديد

طراحي يك لوگو از اهميت ويژه اي برخوردار است. آرم يك علامت براي كالا يا شركت شماست كه در صورتي كه طراحي آرم شركت مناسبي داشته باشيد مي تواند به راحتي در ذهن مخاطبان و مشتريان حك شده و ماندگار شود. بنابراين ، طراحي يك لوگو بايد با رعايت اصول و مواردي انجام شود تا بتواند تأثير گذاري لازم را داشته باشد. همانطور كه براي تاثير گذاري طراحي جلد كتاب بايد به نكاتي توجه كرد. در اين مقاله تكنيكها و راهكارهايي كه براي طراحي يك لوگوي مناسب و خوب بايد رعايت شود ارائه خواهد شد.

يك) بررسي لوگو ي رقيبان

قبل از اينكه به طراحي لوگوي مورد نظر بپردازيد سعي كنيد طراحي لوگوي كالاهايا شركتهايي كه جزء رقيبان شما هستند بررسي كنيد. اين كار به اين دليل ضرورت دارد كه لوگويي كه شما طراحي مي كنيد بايد يك طرح نو و خلاقانه داشته باشد و كپي لوگوي ديگران نباشد. البته مي توانيد از لوگوهايي كه رقيبهاي شما در بازار استفاده مي كنند و يا لوگوهايي كه موفق عمل كرده اند ايده ها و نظرات جديد و خلاقانه اي پيدا كنيد ولي نبايد طرحي كه استفاده مي كنيد و لوگويي كه طراحي مي كنيد به كار ديگران شبيه باشد. اگر در طراحي خود يك ايده تازه و خلاقانه اي نداشته باشيد و بخواهيد از كار ديگران كپي برداري كنيد ؛ نه تنها لوگوي طراحي شده شما هيچ جذابيتي نخواهد داشت و نمي توانيد به هدفي كه از طراحي لوگو دنبال مي كنيد كه همان جذب و جلب مشتريان است برسيد بلكه در مقابل به قوي تر شدن لوگوي رقيب خود و يا محبوبيت آن كمك مي كنيد.

دو) ويژگيهاي مخاطبان خود را در نظر بگيريد 

در طراحي لوگو حتماً بايد گروهي را كه براي آنها لوگو را طراحي مي كنيد در نظر داشته باشيد. علاوه بر اينكه لوگو بايد با محصول و يا خدماتي كه ارائه مي شود همخواني داشته باشد بلكه بايد ويژگيهاي مخاطبان و مشتريان هم در نظر گرفته شود. به عنوان مثال لوگو پوما حس تحرك را به خوبي در مخاطب ايجاد مي كند. در صورتي كه گروه مخاطبان شما كودك باشند بايد از رنگها و به ويژه رنگهاي شاد و روشن بيشتر استفاده كنيد. طرحي را انتخاب كنيد كه با سن كودكان متناسب بوده و براي آنها جذاب باشد مثلا آرم لگو . در صورتي كه مخاطبان شما افراد بزرگسال هستند ، بايد در طراحي خود ويژگيهايي كه مناسب با بزرگسالان است در نظر بگيريد يا در استفاده از رنگها كمي محتاطانه تر رفتار كنيد. اما در كل لوگوهايي كه از رنگها در طراحي آنها استفاده مي شود از محبوبيت و جذابيت بيشتري برخوردار هستند.

سه) استفاده از اشكال هندسي

شكلهاي هندسي كه براي طراحي لوگوها در نظر گرفته مي شود بايد با دقت انتخاب شوند ، زيرا هر كدام از اشكال هندسي مي توانند يك حس و يا مفهومي را به مخاطبان انتقال دهند. به عنوان مثال طرحهاي دايره اي بيشتر مفهوم اطمينان و انعطاف پذيري را منتقل مي كنند ؛ يا طرحهاي مربعي و مستطيلي بيشتر نشان دهنده مقاومت و دقت هستند. طرحهاي مثلثي بيشتر نشان دهنده رعايت اعتدال و نظم در طراحي هستند كه براي نمونه مي توان آرم Bass را مثال زد. بنابراين در صورتي كه از شكلهاي هندسي براي طراحي لوگوها استفاده مي كنيد به اين نكات ظريف و حساس توجه داشته باشيد.

چهار) وضوح و سادگي طرح

تا جايي كه مي توانيد لوگو را به صورت ساده طراحي كنيد. دليل اين امر ، اين است كه طرحهايي كه داراي اشكال پيچيده اي هستند نمي توانند به راحتي در ذهن افراد ماندگار شوند ولي يك طرح واضح و بسيار ساده به راحتي مي تواند توجه را جلب كرده و در ذهن افراد حك شود

پنج) ايجاد ارتباط مناسب با مشتريان

اصلي ترين هدف يك لوگو بايد برقراري ارتباط درست با مخاطبان و مشتريان باشد. در صورتي كه يك لوگو بتواند ارتباطي بر مبناي اعتماد ، صداقت و كيفيت كالا و محصولات با مشتريان خود برقرار كند مي تواند براي زمانهاي بسيار طولاني حتي در صورتي كه توليد آن محصول متوقف شده باشد در ذهن مشتريان باقي بماند و موجب شود مشتريان كالاهاي جديدي كه مصرف مي كنند همچنان با محصول قديمي يك لوگو مقايسه كنند. بنابراين اصل برقراري ارتباط درست ميان لوگوي طراحي شده با مشتريان از اركان اصلي در طراحي لوگو است. به همين منظور سعي كنيد يك طرح ساده داشته باشيد تا به راحتي در حافظه مخاطبان باقي بماند. در صورتي كه ارتباط صحيح بين مشتريان و يك لوگو برقرار شود ، مشتريان شما نقش تبليغات محصول و لوگوي شما را خواهند داشت.

منبع: طراحان برتر

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.