نكات بنيادي پيرامون طراحي آرم

نكات و آموزش هاي كوتاه گرافيكي

نكات بنيادي پيرامون طراحي آرم

۵ بازديد

لوگو و نشانه شركت‌ها پايه و اساس برند و سيستم كسب و كار تجاري مي‌باشد. و احتمالا اولين برخـــورد و تعامـــل مشتــريان و مخاطبان با آنها خواهد بود. لــــوگوهاي تأثيرگذار مي‌توانند ايـــجـــاد يك رفتــار مناسب از طــرف مخـــاطب در برابر بــــرند را تضمين كنند . همچنين طراحي آرم شركت شخصيت اوليه شركت را براي آنها تجسم ببخشند و لذا يك طراحي آرم مناسب نقش كم نظيري را در جذب مشتري ايفا خواهد كرد. بنابراين ميتوان به همان جمله معروف رسيد كه اكثر مشتريان با ديدن جذب مي شوند. همانطور كه سفارش ترجمه مي تواند تاثير مهمي در بين المللي شدن برند شما داشته باشد، طراحي آرم مناسب نيز مي تواند بسيار تاثير گذار باشد.  در اين مقاله به نكات اساسي و بنيادي طراحي آرم مي پردازيم: 

  1. بدانيد براي چه نوع كاري در حال طراحي هستيد
    اول از همه با فردي كه سفارش را به شما داده است ، صحبت كنيد. نكاتي كه او مد نظر دارد بپرسيد و بخواهيد كه شغل خود و هدفي را كه از طرح لوگو دارد را براي شما توضيح بدهد . گاهي اوقات عنوان شركت يا موسسه گوياي همه چيز است و حتما نبايد از تصوير و يا شي اي كه مربوط به آن شغل است استفاده نمود. به طور مثال رستوران نايب ، نياز نيست حتما شما از تصوير غذا استفاده كنيد . نمونه هاي از اين دست در جهان بسيار زياد است. 
    گاهي اوقات به خاطر اينكه لوگو مرتبط باشد با عنوان شركت ، به منزله موفقيت بيشتر نيست. البته اين نكته را نبايد فراموش كرد كه مرتبط بودن بسيار تاثير گذار است اما در بعضي موارد بايد چشم پوشي نمود از اين مساله. بهترين مثال براي اين مورد مي توان به لوگو شركت خودروسازي مرسدس بنز و يا شركت اپل و يا حتي شركت Virgin Express اسم برد. 
    شركت مرسدس بنز يك شركت خودرو سازي است اما همان طور كه مي بنيد نماد آن يك خودرو نيست . شركت اپل يك شركت كامپيوتري است اما آيا نماد آن موارد مربوط به كامپيوتر است و … و … و … .
    2. پيشنهاد مشتري 
    بعد از اينكه مشتري شما فعاليت خود را شرح داد از او بخواهيد كه اگر پيشنهادي براي لوگو خود دارد بگويد. گاهي اوقات مي توان از اين نكته به بهترين نحو ممكن استفاده نمود.
    3. تا حد ممكن گرافيكي نبودن
    سعي كنيد كار شما زياد گرافيكي نباشد و آن را ساده نگه داريد. اين نكته را به ياد داشته باشيد كه يك نماد ساده بسيار تاثير گذار تر از يك نماد شلوغ و پيچيده است. 
    ساده بودن را مي توان تقريبا در نماد تمام شركت هاي بزرگ مشاهده نمود 
    4.  نمونه مشابه نداشته باشد
    نماد طراحي شده توسط شما بايد مشابه نداشته باشد و مخصوص شما باشد. 
    چيزي كه اين لوگو را خاص مي كند نكته ي ريزي است كه طراح در آن اعمال كرده است. اگر طراح قبل از طراحي آرم به نام و طرح اوليه به خوبي فكر كند و البته اگر از طراحي ماهر بهره ببريم، مسلما آن طراح با كمي ريزه كاره و نو آوري مي تواند آرم يا لوگويي به ما تحويل دهد كه مشابهي در بازار نداشته باشد، اين ويژگي را مي توان در طراحي آرم بسياري از شركت هاي بزرگ و موفق ديد.
    5. لوگو را قابل تشخيص و با قابليت به خاطر سپاري طراحي كنيد
    نماد طراحي شده بايد براي همه قابل تشخيص باشد و داراي پيجيدگي ها خاص خود نباشد. زماني كه اين شرط رعايت شود به راحتي در ذهن بيننده هم نقش خواهد بست. 
    نمونه بارز اين مورد مي توان به شركت Nike اشاره نمود. كه در عين سادگي بسيار سريع در ذهن بيننده نقش مي بندد.
    6. انتخاب لوگو توسط سفارش دهنده 
    به سفارش دهنده اين اجازه را بدهيد از ميان لوگو هايي كه طراحي نموده ايد آن موردي را انتخاب كند كه مي پسند و حق انتخاب داشته باشد.

 

منبع: imencms.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.