7 اصل كلي طراحي آرم

نكات و آموزش هاي كوتاه گرافيكي

7 اصل كلي طراحي آرم

۴ بازديد

راجع به مشتري خود اطلاعات كسب كنيد

اولين مرحله در طراحي لوگو اين است كه در مورد نيازهاي مشتري و حيطه ي تكاپو شركت و يا موسسه ي او اطلاعات كسب كنيد. مطمئنا نمي خواهيد يك لوگوي شركت افزار بازي را براي يك كمپاني بزرگ تجاري طراحي كنيد.

به نكوداشتن به صحبت هاي مشتري گوش دهيد و به او فرمان دهيد تا در باره شركت و شغل آن گفتگو كند. از او سوالاتي درباره قصد اصلي و اوليه ي كمپاني سوال كنيد، فقط قصد اصلي شركت. اين پيشه باعث مي شود در ذهن شما ايده هاي زيادي در باره ي طراحي آرم شركت شكل گيرد.

بعد از اينكه به مشتري فرصت داديد الي در باره شركت خويش گفتگو كن، شروع كنيد به سؤال كردن سوالاتي كه مي تواند ايده ي اصلي طراحي را شكل مي دهد. براي مثال، از مشتري در باره رنگ هاي كمپاني، نظرات او در باره لوگو و اينكه يا طرح و يا عقيده خاصي در ذهن خويش دارد بپرسيد.

سپس كل ي سوالات را در يك پرسشنامه پيمان دهيد لغايت بتوانيد يك جمع بندي كلي درباره بازخوردها و انتظارات مشتري بدست آوريد. اگر قصد داريد از مشتريان ساير كشور ها نيز نظر سنجي كنيد، سفارش ترجمه مي تواند به شما كمك زيادي بكند.

شناسايي

طراحي لوگو مانند شخصيت بخشيدن، شناساندن و عينيت بخشيدن به يك كمپاني است. به هر حال، شما بايد خطوط و رنگ هاي بكار رفته در طرح به نوعي كار تبليغات و آگاهي رساني را در لوگو سپريدن مي دهد.

در حقيقت روش ها و لوازم شناساندن و معرفي يك كمپاني بر اين پايه اند لوگو شركت، كارت هاي ويزيت، سربرگ ها يا سرنامه ها و بروشورها.

با طراحي لوگو شما خود را در قبال نتيجه چاپ شده آن نيز رئيس خواهيد دانست، يعني كوشش مي كنيد كاري ارائه كنيد كه در موعد چاپ با بهترين كيفيت فرآوري شود. شما بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد كه لوگويي طراحي كنيد كه تميز و خوانا باشد و همه ي جزييات و مطالب آن نيز آشكار و قابل ديدن باشند.

منحصر به فرد بودن

لوگو اولين طرحي است كه براي يك شركت طراحي مي شود، سپس آن شركت اين طراحي لوگو را در محيط‌ ها و موقعيتهاي گوناگون بكار مي برد.

به هر حال طرح بايد منحصر به فرد باشد طوريكه بيننده با رويت آن نام شركت را به خاطر بسپارد. اگر يك لوگو فاقد اين خصوصيت را باشد، ممكن است بيننده بين آن و لوگو هاي مشابهي كه قبلا ديده است دچار سردرگمي و ابهام شود.

بسياري از طراحان ايده هاي خويش را براي افزودن يك محرك كه نمايانگر كمپاني است اندك مي كنند. در راستي اندك كردن ايده ها طريق سودمند و موثري نيست.

سادگي

سادگي عمل اصلي در خلق يك لوگو است. طراحي يك لوگوي ساده باعث مي شود آن طرح و نيز اسم كمپاني در ذهن و چشم نظاره گر باقي بماند و آن را هميشه در ياد داشته باشد و هنگام مواجه شدن با طرح ها و تبليغات ديگر كمپاني ها از سردرگمي و مبهوت شدن او ممانعت مي كند.

مزيت اصلي ساده بودن طراحي لوگو اين است كه بيشترين تمركز بر روي جزييات كمتر اتمام شده و هنگام استفاده از آن در سايزهاي كوچك از كيفيت آن كاسته نمي شود.

تعداد رنگ ها را اندك كنيد

در طراحي لوگو از رنگ هاي محدودي بهره‌گيري كنيد . تعدد رنگ باعث گيج شدن بيننده و پيچيده شدن طرح مي شود . مخصوصا در لوگو هايي كه سايز آن ها حقير است.

رنگ هاي بكار رفته در لوگو در بسياري از طرح هاي ديگر نيز بكار مي روند و اين رنگ ها تبديل به رنگ هاي اوليه و اصلي كمپاني مي شوند.

مطمئن شويد رنگ هايي كه در لوگو بكار دستگير ايد از 3 رنگ تجاوز نكند. برخي مواقع لازم است در لوگو فقط از رنگ ابلك بهره‌گيري كرد، در چنين مواقعي به كارگيري رنگ هاي اغلب باعث زير آوردن ارزش لوگو خواهد شد. به عنوان مثال در ساخت لوگو هاي دو شركت بزرگ نوشابه سازي يعني پپسي و كوكاكولا از رنگ هاي زيادي استفاده نشده است.

هماهنگي

فونت لوگو و عناصر طرح بايد با هم هماهنگ باشند و يك گذرگاه خلاقانه و ابداعي مشترك را تعقيب كنند. براي نمونه وقتي شما لوگويي با آيكن هاي زيبا براي يك شركت كه در مقوله ي پيوسته با كودكان شغل مي كند طراحي مي كنيد؛ بايد فونتي را برگزيدن كنيد كه با اين ايده هم خواني داشته باشد مثلا فونت هايي كه بسيار رسمي و جدي نيستند. به عنوان مثال به فونت به كار رفته در آرم شركت ديزني دقت نماييد

متناسب بودن

طراحي لوگو بايد مناسب با شغل و گويه ي فعاليت شركت باشد. هنگامي كه شما سبك، رنگ و فونت لوگو را گزينش مي كنيد، اين عناصر بايد با گويه ي كاري و قصد اصلي شركت هم خواني داشته باشد. براي نمونه شما مي توانيد براي يك شركت تجاري در حال گسترش از رنگ هاي تجاري همانند آبي و خاكستري بهره‌گيري كنيد. يا به طور مثال براي كمپاني هايي كه در زمينه هاي پيوسته با بانوان تكاپو دارند رنگ هاي سرخ، قرمز و ارغواني يا زرشكي را بكار بريد.

منبع: logonegar.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.